1 koffer
In deze koffer zit een Tello drone die je kan laten vliegen door hem te programmeren met de Drone blocks app. Zo kan je de drone een bepaalde route te laten vliegen aan de hand van je zelfgemaakte programma. Zie het als een next-level beebot.
Met deze koffer leren de kinderen op een leuke manier programmeren. Ze programmeren hoe de drone moet vliegen, waardoor het programmeren meteen tastbaar wordt. Het programmeren verloopt op dezelfde manier als bij code.org en scratch.mit.edu
4 microfoons
Een koffer met een Yeti USB microfoon. Deze microfoon kan via USB aan een chromebook of digitaal bord worden aangesloten. De microfoon heeft verschillende instellingen, waardoor je hem kan gebruiken om van dichtbij op te nemen, maar even goed om bijvoorbeeld de volledige klas op te nemen.
Met de microfoon kan je geluid op een kwalitatieve manier opnemen. Je kan de kinderen leren hoe ze best geluiden opnemen, opslaan en bewerken. Ze leren audio-visuele media op een goeie manier aanwenden.
2 koffers (met telkens 5 USB Microfoons)
Een koffer met een Blue snowball microfoon. Deze microfoon kan via USB aan een chromebook of digitaal bord worden aangesloten. De microfoon heeft geen externe instellingen, zoals bij de Yeti microfoon. Gewoon inpluggen en starten.
Met de microfoon kan je geluid op een kwalitatieve manier opnemen. Je kan de kinderen leren hoe ze best geluiden opnemen, opslaan en bewerken. Ze leren audio-visuele media op een goeie manier aanwenden.
Deze microfoons worden gebruikt voor het ICT PODCAST PROJECT!
1 koffer (2 GoPro camera's)
In deze koffers bevinden zich twee GoPro camera's. Met deze koffers kan je zelf aan de slag om filmpjes te maken. Een GoPro zorgt voor vloeiende beelden bij veel beweging. In de koffers zitten ook twee tafelstatieven om de GoPro's op een vaste plaats te laten filmen.
Via deze camera's kan je de kinderen zelf laten filmen, acteren, monteren... De leerlingen kunnen ook zelf op een laagdrempelige manier filmpjes monteren. Ze leren audio-visuele media op een goeie manier aanwenden.
1 koffer (5 webcams)
In deze koffers bevinden zich vijf webcams. Een webcam is een kleine videocamera die je kan aansluiten op je computer en die videobeelden via internet kan versturen. Het voordeel van deze "losse" webcams tegen over de vaste webcams die in een Chromebook zitten, is dat je er makkelijker mee kan rond bewegen en ze bijvoorbeeld netjes voor een (zelfgemaakt) decor kan plaatsen, zonder dat je moet zitten foefelen met het scherm van een chromebook.
De webcams kan je gebruiken bij het maken van stopmotion filmpjes.
Je kan ze ook aansluiten op een digitaal bord zonder ingebouwde webcam om met dit apparaat dan te kunnen videobellen of video-opnames te maken.
1 koffer (3 microbits)
In deze koffers bevinden zich 3 micro:bits. De micro:bit is een klein (4x5cm) micro-computertje met knopjes voor de bediening en een 5x5 led matrix als beeldscherm. Je kunt het zelf programmeren.
De micro:bit is speciaal ontwikkeld om de oudere kinderen van de basisschool te leren programmeren. Je kan er heel wat leuke dingen mee doen zoals: Bouw je eigen stappenteller, muziekinstrumenten maken, robots bouwen , een alarmsysteem maken, maak je eigen timer, maak je eigen fietsverlichting, ...
Met de microbits leren de leerlingen functioneel programmeren. Het resultaat kunnen ze meteen zien en uittesten met de micro:bits.
1 koffer (4 Makey Makey)
In deze koffers bevinden zich 4 Makey Makeys. Makey Makey is een klein apparaatje dat je met een USB-kabel op elke computer kunt aansluiten. Het kan net als het toetsenbord toetsaanslagen naar de computer sturen: spatie, pijltje omhoog, pijltje omlaag, … Aan de Makey Makey kan je ook heel gemakkelijk andere dingen vastmaken. En zo kun je ineens piano spelen met bananen en PacMan spelen met klei!
Een klein elektrisch circuit maken.
Uitleggen dat een elektrisch signaal pas kan doorgegeven worden als een circuit gesloten is.
1 koffer: intelino startpakket, track pack en track adapters + chromebook (voor stappenplannen)
De Intelino combineert traditioneel speelgoed met slimme, educatieve technologie. De eenvoudig te gebruiken treinset leert jonge kinderen de basis van het programmeren. Tevens is de programmeerbare trein te gebruiken op de standaard, traditionele houten treinsets. (van bv.: Ikea)
Leert jonge kinderen (kleuters) vanaf 3 jaar de basis in programmeren via een trein en blokjes
1 koffer: smartphone Motorolla E40, smartphone Galaxy A12
abonnement + handleiding Quiver
Met de app Quiver kan je kleurplaten printen en deze met de app tot leven laten komen via augmented reality.
De mogelijkheden van de mediamiddelen ontdekken en gebruiken
1 koffer: Super.doc sprekende interactieve robot
Super.Doc is een robot die de basisbegrippen (voor kleuters) van programmering op een eenvoudige, intuïtieve manier introduceert. Via een speelmat en door op de toetsen op het hoofd van superDOC te drukken, slaat de robot een reeks ruimtelijke bewegingen in zijn geheugen op en voert ze uit. Een eerste leuke, praktische benadering van computerprogrammering.
De basisbegrippen van programmering introduceren.
1 koffer: Matatalab STEM coderings set
Matatalab is een programmeerbare robotset voor kinderen van 3 tot 9 jaar. Het stimuleert de cognitieve vaardigheden, de creativiteit en fantasie en leert kinderen de eerste stappen van coderen en programmeren.
De basisbegrippen van programmering introduceren.