Achter dit e-mailadres zit een ticketingsysteem. Je probleem komt in een database te staan waar de ICT-co's kunnen overleggen, problemen documenteren... Op deze manier vermijden we het overvolle-mailbox-van-de-ICT-coördinatoren-syndroom en blijven de problemen opgevolgd en getrackt.
We bepalen in onderling overleg de prioriteit van elk probleem en wie het zal proberen oplossen.
Er zijn bepaalde problemen die we voorrang geven, zoals: Geen internet op school, secretariaten/boekhouding moeten steeds hun werk kunnen doen, of ook periode-afhankelijke zaken met strakke deadlines, zoals rapporten.
Uiteraard is het belangrijk zelfredzaam te zijn.
Zo kan je bijvoorbeeld even bij collega's aankloppen, even de handleidingen in Google Drive doornemen of doorzoeken op een trefwoord, even een vlugge Google Search uitvoeren om te zien of je dit probleem makkelijk zelf kan verhelpen of niet.
Er zijn echter grenzen... Bij hardwarematige problemen, ga je niet zelf aan computers, iPads, wifi-bakjes, switchen... werken zonder expliciete toestemming van de ICT-coördinator. ⛔ Als je dit toch doet en je berokkent zelf (met de beste bedoelingen) schade aan een apparaat, dan kunnen de kosten op jou verhaald worden.