Wanneer je een stagiair hebt die gedurende een bepaalde periode de klas overneemt, wordt er ook verwacht dat zij alle digitale middelen op school voldoende benutten. Hieronder vinden jullie enkele afspraken (gemaakt in samenspraak met de hogescholen) waaraan stagiaires zich op ICT vlak moeten houden binnen hun stages.
De student gebruikt het aanwezige digitale bord.
Bij het gebruik van een digitaal bord kan een Google account aangevraagd worden door de mentor via ict@sgfv.be (graag ruim op voorhand)
Deze account kan gedurende de stageperiode gebruikt worden. Indien de stage is afgelopen, neemt de mentor contact op met ict@sgfv.be om te vragen de account te laten afsluiten.
De studenten verbinden hun eigen computer niet met het digitale bord. Er worden ook geen USB sticks gebruikt!
Studenten kunnen alleen gebruik maken van online tools om hun lessen te presenteren. Er kan niks geïnstalleerd worden. (chrome)
Studenten kunnen gebruik maken van ons wifi netwerk.
Ze doen dit via het gastnetwerk.
Op deze manier krijgen ze een voucher om wifi te gebruiken voor 1 dag.
Bij een langdurige stage zal er voor de student per dag een nieuwe voucher aangemaakt moeten worden.
Dit kan wel voor een aantal weken in 1 keer worden gedaan via wifi.sgfv.be
De studenten lager onderwijs hebben via de mediatheek van hun hogeschool toegang tot alle handleidingen en platformen van :
die Keure (Kabas), Plantyn (Scoodle), Van In (Bingel), Averbode (Disco) en Pelckmans.
Voor uitgeverij ZWIJSEN is er GEEN toegang. (deze laatste moet dus voorzien worden door school)
De studenten kleuter onderwijs hebben geen toegang tot platformen
De studenten kunnen via de bibliotheek of de academic software aan de digitale platformen
De studenten hebben via de mediatheek toegang tot alle nodige digitale bordboeken en methodes.
Er kan (in samenspraak met de directie en mentor) door ons ook toegang verleend worden op specifieke platformen indien:
De hogeschool niet beschikt over een platform van een welbepaalde uitgeverij
De student een taak of opdracht moet klaarzetten via een platform waar de leerlingen zijn aan verbonden.
Bv:
Taken klaarzetten of berichtjes posten op Google Classroom
Taken klaarzetten op Bingel, Kabas, Scoodle play, ...
Scoodle zorg (enkel indien echt noodzakelijk)
Studenten maken hun eigen agenda binnen de hogeschoolplatformen of sjablonen. (vaak Word)
Studenten worden dus niet verwacht de agenda van de mentor aan te vullen via Scoodle. Er wordt verwacht dat dit door de mentoren zelf nog wordt aangevuld.
Studenten krijgen dus geen toegang op Scoodle om daarin een agenda te maken.